جنگ نرم

(ایام فاطمیه را خدمت تمامی مسلمانان تسلیت عرض مینمایم)

جنگ نرم

(ایام فاطمیه را خدمت تمامی مسلمانان تسلیت عرض مینمایم)

در این وبلاگ سعی در این شده است که جنگ نرم را از همه ی زوایا برسی کنیم و باعث شویم که همه ی افراد جامعه ی ایران اسلامی به خصوص جوانان و نوجوانان شناخت کامل و جامعی نسبت به جنگ نرم داشته باشند و بتوانند با آن مقابله کنند.

بایگانی

نتیجه گیری

سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۵۸ ب.ظ


باید بدانیم که قدرت نرم بنیاد و زیرساخت اصلی امنیت همه جانبه ی یک نظام سیاسی است و فرهنگی نمودن امنیت جهانی در این چارچوب به عنوان شکل و ماهیت جدید امنیتی قابل توجیه است. در این نگرش، راهبرد دستیابی به امنیت؛ قدرت نرم و تاثیر هنجاری بر دیگران است و جنگ نرم به عنوان منبع و کانون اصلی تهدید در محیط امنیتی جدید به شمار می آید. با نگاهی به نظریه های مختلف و بررسی چیستی، ویژگی و ابعاد گوناگون جنگ نرم می توان گفت که جنگ نرم پدیده ای است که جنبه های مختلف حیات انسان را در عصر حاضر تحت تاثیر قرار داده است.

جهانی شدن فرایندی طبیعی با هدف وحدت بخشیدن به جوامع انسانی است ولی با رویکرد جنگ نرم گروه دیگر این پدیده را فرایندی می دانند که در پی حاکم نمودن الگوهای رفتاری خاص ازسوی بازیگران و قدرت ها با اهداف مشخص مدیریت می شود.

  • Alireza Noori

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی